tisdag 1 juli 2014

Nya delar till skåpet

Vi har två vitrinskåp som jag verkligen gillar!
Vi köpte dem till förra lägenhet så att vi skulle få mera arbetsyta i köket och samtidigt förvara bruksföremål i skåpen.

I nya hemmet behöver vi inte mera arbetsyta i köket så vi har haft vitrinskåpen i vardagsrummet.


Vitrinskåpen, som jag redan börjat tömma.

Eftersom skåpen har skjutdörrar och innehåller närmast glas så är det bara en tidsfråga före ett barn öppnar skåpen och söndrar innehållet. Mannen skulle nog få lite fnatt då han förvarar där sina finaste dricksglas :)

Lätt, men inte billigt var detta problem att fixa.
Vi beställde lite till delar till vitrinskåpet och vips var glasen mycket högre upp.
Det är skoj att serien består av olika moduler så man kan i princip bygga en helhet som passar bäst för en själv. 


Min version blev sådan.

Jag är rätt så nöjd måste jag säga!


2 kommentarer:

  1. De blev verkligen snyggt och var säkert en lönsam investering.
    Monali

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Skåpet hade nog bara väntat på sin andra del...det blev en fin helhet nu!

    SvaraRadera