söndag 20 juli 2014

Små utflykter

Nu när vi har Smulan så har vi inte gjort lika långa resor som vi gjorde förr, men nog små dagsutflykter så här på söndagar.
Vi har besökt ställen som ligger nära vårt hem och jag har fått uppleva att här nära finns massvis med fina sevärdheter!

Förra månaden besökte vi Sjökulla herrgård och idag styrde vi nosen mot Oitbacka (Kyrkslätt) och besökte inredningsbutiken "Country White" (klick).
Jag kunde ha spenderat där en hel dag och bara titta på de fina sakerna och kläderna :)
Vår start dröjde så vi hade bara 30 minuter på oss att kolla på utbudet, men dessa trettio minuter spenderades mycket väl.

Jag hittade gardiner, "knipor" till vår gardinskena (som vi har letat efter i 6 mån!), handkräm och en karaff för vatten.


Fin glaskaraff som jag hoppeligen inte har sönder.

Jag hade sönder vår vattenkaraff och har efter det använt Lidls glasflaskor som ursprungligen har innehållit juice. 

Vi hann också äta lite kaka och dricka te före vi åkte tillbaka hem :)

Imorgon återvänder Mannen till jobbet efter 4 veckors semester. Det känns nästan som om jag också återvänder till jobbet.
Jag känner att jag varken har ledigt eller har jobb nu när jag är mammaledig. Svårt att definiera tillvaron ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar