söndag 21 december 2014

Fjärde advent

Vilken toppen dag vi haft!

Vi startade dagen med bebisen och bebisens gudmor med att traska runt i Kabelfabriken. De hade julmarknad där och jisses vilka fina grejer där var! Det mesta (om inte t.om. alltihop) var handgjort, allt från kläder, smycken, teckningar och dekorationer. Där fanns så mycket fint att jag inte kunde bestämma mig för vad jag skall köpa...så det resulterade i att jag köpte inget! Höh! Och man som borde stöda företagare.

Efter julmarknaden (och saft & pepparkakor) fortsatte vi till Smulans farföräldrar. 
Vi åt julgröt och tog alla med oss varsin lykta. Vi traskade genom skogen upp till berget där det hölls en julgudstjänst. 

Det var den finaste gudstjänsten jag varit med om. Mitt i mörka skogen, uppe på ett berg står 90 personer (barn & vuxna) med sina lyktor och sjunger julpsalmer. Härligt nog så snöade det också, marken var vit och småbarnen gjorde snöänglar. Ingen långrandig, sitta på hård bänk jultjänst :)

Våran bebis var nog den minsta deltagaren. Hon satt i Manducan och sjöng med.


Det kändes nästan som om vi skulle ha varit ett gäng tomtar när vi tassade tillbaka med våra lyktor.

2 kommentarer:

  1. Oj, låter fint! Var någonstans var denna "skogsgudtjänst"? Har någon gång hört om den, men minns inte var de hålls. Måste ha varit fint!

    SvaraRadera