måndag 29 december 2014

Januari börjar året

Såhär passligt när året snart hoppar ett skutt från 2014 till 2015 så kan man blicka tillbaka på detta år.

Hur kommer det sig förresten att nyåret alltid kommer så överraskande?! Man njuter av julen och lever slow-living och mitt i allt börjar kompisar fråga vad vi gör på nyåret och så inser man själv att det inträffar om två dagar!

Då tänkte jag passa på att spola lite bakåt och månadsvis kolla vad jag gjorde :)
2014:

Januari: Vi har nyligen flyttat till en större bostad och jag syr gardiner, målar rum och skaffar bebisprylar.

Februari: Sista månaden som vi är på tumis jag och Mannen. Vi är ute och äter, de har avskedsfest åt mig på jobbet. Min pappa blev samtidigt pensionär och vi spenderar dagarna med att gå ut och gå samt testar olika lunchrestauranger i denna kommun.

Mars: Det största som hänt mig. Jag blev mamma. Livet är aldrig mer sig likt.


Denna pyttelilla tös är det största som hänt i mitt liv.

April: Vi lever en ny vardag med amning, blöjor och nya rutiner. Vänner och släkt kommer på besök och tillreder åt oss brunch, lunch och middag. Speciellt mycket värmde mammas lasagne som väntade på oss när vi kom från BB samt brorsan med sambo som kom och gjorde sushi (ack vad jag hade saknat sushi!!).

Maj: Dopet 18.5, Smulan får sitt namn. Vädret var strålande och bebisen charmig.Takrenovering i nya bostaden och vi får stå ut med slamrande och elefanter på taket. Bekantar mig med min nya trädgård som är mycket finare än vad jag väntat mig.

Juni: Gör små dagsutflykter, planterar örter, firar midsommar på en filt på köksgolvet tillsammans med Mannen, bebisens gudmor och hennes barn.

Juli: Första båtresan med bebis till sommarstället. Hon lär sig svänga om från rygg till mage. Jag  äter vansinnigt mycket jordgubbar och firar min födelsedag.

Augusti:  Kräftskiva, stughäng och renoverar övre våningen samt gör balkongen mysig med möbler och ljus. Äter vansinnigt mycket äppel.

September: Mammas stora 60-års partaj.  Planterar lite om i trädgården, och träffar en kompis som jag inte sett på några år.

Oktober: Mannen fyller år, bebisen är väldigt rörlig och vi sätter upp barnport och gömmer vassa och farliga föremål som hon gärna skulle smaka på.

November: Bebisens första utlandsresa. Firar farsdag.

December: Julfester, pepparkaksbak, träffar vänner och släkt, delar ut klappar till gudbarnen och läser massvis med böcker. 

Detta år gick extra snabbt tror jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar