fredag 2 januari 2015

2015

Så skuttade vi över till 2015.
Det nya året tog vi emot tillsammans med våra grannar och några kompisar. Vi var 6 st vuxna och 3 st barn under 1,5 år. Ett lite annorlunda nyår, men himla trevligt var det!

Vi bjöd på hemgjorda franskisar (vi hade brandfilten färdigt bredvid ifall den skulle behövas) och lammkebab. Snabbmat kunde man kanske kalla det, men det gick inte så snabbt att tillreda :)

Tanken var att bebisarna skulle gå och lägga sig så att vi vuxna kunde sitta och snarvla i lugn och ro. Annat tänkte Smulan! Hon vakade till kl.01! Hon var så rädd för raketerna att hon inte kunde somna! Hon satt snällt på natten i min famn och lyssnade på vuxnas prat.

Annat vi hunnit med detta år var en dagsutfärd till IKEA tillsammans med min mor&far. Jag som inte tycker om att shoppa tyckte att detta var ganska så kul nu när jag har en liten bebis. 

Smulan lekte med dockservisen, petade på dynor och provsatt stolar. Hon satt och trivdes i kundvagnen hur bra som helst efter att hon lekt en stund. 

Vi hittade massor fastän jag var bara ute efter en barnmatsstol som vi skall ha som reservstol när vi hälsar på bekanta.


Bebisen provar sin matlapp som ser ut som en regnrock. Vilket fynd! Hon som brukar ha mat på ärmarna alltid! Tyvärr fanns det ingen modell med huva så nu får jag ändå fortsättningsvis peta loss mat från håret ;)

Ett annat fynd är en läslampa åt mig! Tjoho! 
En liten behändig modell som man bara knipsar fast i sängen.


Jag har varit utan belysning i 3 månader nu så det var på tiden :)

Hoppas att ni har haft en bra början på året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar