onsdag 21 januari 2015

Dagsutfärd

Vi gjorde en kort utfärd till Ekenäs idag med bebisen och mina föräldrar. 
Jag älskar Ekenäs, det är en så jätte mysig stad.

Vi tog in på café efter att ha traskat omkring en stund. Bebisen fick sitt mellanmål och jag fick en bit tjinuskikaka.


Mums, vad god den var!! 

Det som får mig säkert att tycka extra mycket om staden är att jag har släktingar som bor där. 
Sommaren jag fyllde 18 år så bodde jag två veckor hos min farmor. Jag cyklade varje morgon till jobbet och sen spenderade vi kvällarna tillsammans. Min farmor finns tyvärr inte längre bland oss och jag är så glad över sommaren vi var på tumis. Alla barnbarn borde spendera tid hos sina mor-, och farföräldrar utan syskon eller föräldrar. 
Man lär känna dem på ett helt annat sätt :) 

Jag saknar en hel del när jag tänker på min farmor:
- doften av blommor som hon hade i vardagsrummet
- de vackert målade väggarna (hon hade bl.a. målat en solnedgång i ett rum och skärgården i ett annat)
- kaffepannan som puttrade på spisen
- farfar som kollade på sina tomater i växthuset
- farmor som sitter på sin höga kökspall och lutar mot diskbänken och berättar historier
- körsbärssaft
- den hårdpackade sanden som var kall under fötterna när man gick ner till stranden

Och mycket mer...

1 kommentar:

  1. Alltid så berörande, men samtidigt så innerligt skoj att minnas dem som inte finns just genom de där vardagliga stunder man delat, så då kanske inte betydde så mycket som de gör nu. Härligt med fina minnen!

    SvaraRadera