onsdag 14 januari 2015

Mina favorit sportredskap

Nu i januari när största delen av Finlands befolkning har bestämt sig för att motionera mera och gå ner i vikt så tänkte jag visa mina favorit sportredskap :)

Min absoluta favorit är gymppabollen! 


Jag fick min svärmors gamla boll när jag var gravid. Den var alldeles ypperlig då redan att sitta på när man ville lite sträcka på sig. 

Efter förlossningen använde jag den lika aktivt. Jag satt och studsade på den med bebisen i famnen när jag ville lugna ner henne. Den är perfekt också som en mjuk start när jag hade super dålig kondis efter graviditeten och hittade knappt mina magmuskler. 

Nu gör jag lite tuffare övningar med bollen (kanske det blir ett till inlägg om det senare). 

Det senaste fyndet är hula-ringen. Den väger 1,2 kg och jag blir verkligen varm av att snurra runt på den i 10-15 minuter. Jag skaffade den för att stärka stöd-, och rörelseorganen. 

Behändiga verktyg när jag är hemma på dagarna och kan tillsammans med bebisen jumppa lite. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar