tisdag 13 januari 2015

Bebis 10 månader

Idag blev lilla Smulan 10 månader "gammal".
Vi firade dagen med att åka till kontoret och skriva under ett papper på att jag kommer att vara vårdledig hela detta år :) Min mammaledighet tar slut i slutet av denna månad. Som tur har jag möjligheten att bli hemma ett tag till.

Vi passade på att gå i butiker efteråt och jag köpte några klädesplagg åt bebisen. De var på 50% rabatt, hujsigt!

En festlig tröja flyttade hem till oss.


Den har ganska fina detaljer.


Tröjan är för två-åringar enligt lappen, men jag har på känn att vi tar den i bruk genast :)

Vad annat är nytt nu när hon är 10 månader?
Hon har hittat våra lådor! Dem tömmer hon varje dag och idag har hon klättrat non-stop upp för trappan. Den är brant och lång så jag har tassat efter henne varje gång hon tagit sig upp (typ 20 gånger idag). Lite vardagsmotion ;)

Vi skall ta och testa mjölkprodukter nu. Jag tror nästan att vi börjar med grynost och surmjölk. Får se hur det går.

Stadigt står bebisen utan stöd, men hon går inte än utan stöd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar