lördag 17 januari 2015

Möhippa

Idag är jag från tidig morgon till sen kväll på möhippa.
Det var en tid sen jag var senast på möhippa så det blir rätt så kul har jag på känn. Bra program och massa nya människor att bekanta sig med.

Vi skall ha den blivande bruden att utföra en skattjakt. Eller kanske man kunde kalla det aktivitetsjakt eftersom vid alla punkter är det ett program.

Jag bidrar till dagen med att baka en gluten-, och laktosfri skinkpaj. Är den god så laddar jag upp receptet. Det är mitt första försök att laga en sådan paj och jag har verkligen lust att provsmaka, men det täcks jag inte göra. Man vill ju inte ha med sig en paj där det fattas en bit :)

Alla tjejer som deltar har med en personlig gåva åt blivande bruden. På basen av gåvan skall hon gissa vem som gett den åt henne. 

Detta är mitt bidrag:


Jag vågar ladda upp bilden fastän hon inte fått gåvan för att jag är rätt så säker på att hon inte följer med min blogg :)

Presenten är ett Mumin dynvar och kortet säger säkert mer än gåvan. På kortet ritade jag två personer som tar en tupplur på soffan. 

Det är nämligen så att första gången som jag träffade fröken E så bjöd vi dem på söndagslunch (hennes blivande man herr A är min mans barndomsvän). 
Vi blev alldeles proppmätta av lunchen och då slängde någon att "det skulle sitta prima med en tupplur nu". Sagt och gjort, vi slängde oss i raklånga hela gänget och sov en stund. Fröken E som låg på vår soffan bredvid en snarkade pojkvän herr A var så förvånad över vårt tillvägagångssätt att hon hade svårt att sova :) Efteråt har hon skrattat många gånger åt saken och tänkt att det nog var lite konstigt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar