söndag 25 januari 2015

Skida

Jag tror nästan att jag har haft två års paus med skidande, men nu är jag igång igen!
Vi tog med min far första turen på 5 km igår, bara för att kolla hur det går. 
Prima gick det så idag skidade vi 8 km. 

Som mål har vi att skida så ofta som möjligt (varje dag?) så länge som vi har fin snö här i södra Finland.


Mattorna tog sig också en sväng i snön :)

Jag tycker massor om att skida, det enda som är lite skrämmande ibland är de branta nerförsbackarna. 

Min mans mormor var en baddare på att skida. När vi var på hennes 90 års kalas för flera år sedan så frågade en gäst hur i fridens namn hon vågade skida ner för den branta backen.  Då svarade hon "jag brukar stänga ögonen och så åker jag ner med ögonen slutna"! 
Åhå! En kanon-mormor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar