fredag 20 mars 2015

Första blommorna i trädgården

Första blommorna i trädgården har ploppat upp.
Härligt!



De är såna tuffingar att de sticker upp genom bladen.

Förra hösten planterade jag tulpanlökar längs med husväggen.


Dessa tulpaner har jag tagit med från vår förra trädgård. Dom planterade jag i mor & fars trädgård och grävde upp dem förra hösten för att flytta dem över till vår nya trädgård. Jag kunde inte genast plantera dem hos oss för att det var december när vi flyttade.

På Smulans dopdag 18.5.14 blommade dessa tulpaner på mor & fars trädgård. När dopet var över hällde jag dopvattnet över dem. Så de är egentligen Smulans tulpaner. Hoppas bara att hon inte bestämmer sig för att rycka upp dem i vår :)

Här kommer ännu en bild av tulpaner när de blommat ut.


Tulpanerna hos mor & far 2014. Min gamla lekstuga syns lite i bakgrunden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar