onsdag 25 mars 2015

Städa städa

Igår var Mannens föräldrar hos oss och passade Smulan i några timmar.
Och kan ni tänka er vad vi gjorde då? Vi städade uteförrådet :)
Såna små saker som man kunde förr göra precis när som helst kräver lite planerade nuförtiden (en ett-åring är lite för hjälpsam när man städar). Men det fixas och nu har vi lite ordning i röran i gen. 

Vi har bara slängt in grejer i förrådet tills det resulterade i att man inte mera rymdes in i förrådet! Nu har vi fört min cykel på service, sorterat grejer till återvinning, slängt bort söndriga saker, putsat bort getingbon och tagit bort julljusen. 


Terrassen börjar också vara i ordning nu!
Som tur hann jag ta bilden igår för att idag har det snöat hela morgonen! Hela terrassen är alldeles vit.


Spännande med så omväxlande väder.

Jag insåg igår att här rör sig en tulpantjuv! Jag som hann ladda upp några dagar sedan bilder på den fina tulpanraden jag planterade i höst. Vips så var halva raden borta igår! Antingen är det sorkar, harar eller en tomte som käkar blommor! Nästan år sätter jag lökarna i krukor...fnys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar