lördag 14 mars 2015

Smulan 1 år

Idag har vi haft party!


Ett-års fest!


Dagens viktigaste person (och mitt livs viktigaste person).

Vi hade våra föräldrar, syskon och Smulans gudföräldrar på besök. Vi blev så många att mina föräldrar måste låna åt oss 7 st stolar till :)

Till kalaset bjöd vi på smaskig fisksoppa och till efterrätt bakade jag lite allt möjligt. 
Det som jag var mest nervös för var tårtan! Jag har aldrig tidigare gjort en sådan tårta, men helt okej blev den! Bottnet var detta (klick), fyllningen hittade jag själv på med vispgrädde, blåbär, lingon och jordgubbar. På tårtan gjorde jag denna (klick) med mjölkchoklad. Allt var gott (speciellt bottnet) men skulle jag göra den igen så skulle jag göra chokladmassan med mörk choklad. 


Tårtan.


Gjorde också glutenfria Alexandersbakelser (klick). Lite sprack de tyvärr, men smaken blev bra. I fall kusin Peppar undrar så sprack inte bottnet för att jag håsade ;)

Imorgon fortsätter festandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar