måndag 23 mars 2015

Veckoslutet

Jag träffade mina tjejkompisar i lördags. Tyvärr ses vi rätt så sällan (några gånger i året) men skoj är det alltid. Vi har hållit ihop sedan skolan.
Vi åt på restaurang Hoku. En liten mysig restaurang med god mat.

Jag åt som barn senast bläckfisk och tyckte att det smakade gummiband så jag tänkte bli kvitt på denna "trauma" och beställde bläckfisk. Tyvärr smakade den fortfarande gummiband men salladen som serverades med bläckfisken var väldigt god!

Till huvudrätt åt jag nacke av nötkreatur.
Det blev kanske lite konstigt översatt, men på finska hette det "naudan niskaa".


Hur som helst så var det mört och gott!

Det var så mycket kött att jag orkade tyvärr inte med efterrätt och det är sällsynt :)

På söndag var vi på lunch hos Mannens föräldrar och Smulan fick för första gången smaka på vispgröt (gjord på lingon). Först tyckte hon att det var lite surt, men redan efter några skedar så satt hon och gapade som en fågelunge.
Nu går hon mera än vad hon kryper så man kunde kanske påstå att hon går nu, ganska prick ett år var hon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar