fredag 10 juli 2015

Födelsedag på en torsdag

Igår hoppade jag över från 33 år till 34 år. 
Lite måste det ju firas :)

Med jordgubbstårta!
Som mamma bakat...i tjaaa sådär 33 år skulle jag nästan påstå. Är man född i juli så är man berättigad till en jordgubbstårta :)


Tårtan avnjöts på sommarstugan i solsken. Någon regnskur fick vi över oss också, men snabbt gick det om. 

Barnet var överlycklig då regnet fyllt vattentunnan.


Vatten och sand är det bästa på stugan. Ja, och blåbär nu denna gång!
Hon gick runt i blåbärsriset och sa "blååbäää"...som tur fanns det många mogna bär så hon hölls nöjd. Så glad och full av spring var hon igår att hon skippade dagssömnen. För första gången någonsin. Det var helt omöjligt att få henne och sova. Hon gick och la sig först kl.19:30 och sov hela natten som en stock. Vaknade kl.7 på morgon pigg som en mört.

För att ännu återgå till min ålder så har jag pinsamt många gånger sagt min ålder fel i år. Helt omedvetet! Efteråt har jag räknat ut att det blev lite tokigt :) Då när jag var liten var det ju super viktigt med ålder. Typ om någon frågade "är du 9 år nu?", så var man och snabbt svarade, "jag är faktiskt 9,5 år nu" :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar