onsdag 15 juli 2015

Jordgubbar

Igår var vi och letade efter svampar för första gången i år.
Det fanns lite kantareller här och där så vi fick ihop skramlat tillräckligt för en kantarellsås. Jag skulle gärna ha hittat så mycket att man skulle kunna frysa ner lite svamp också :) Jag avfrostade frysen i förrgår så nu är den ren, fin och TOM. Aldrig har den varit så tom tidigare.

För att den inte skulle vara så himla tom så köpte vi en låda med jordgubbar. Lite satt jag i frysen, av en del gjorde jag jordgubbssylt, en del slank ner i magen och några väntar på att bli efterrätt i kylskåpet.


Glass + jordgubbar = sant

Var en sväng in till huvudstaden idag. Jag åt lunch med väninnan Liza och kollade på lite reakläder efteråt, men inget hittade jag. Jag for till stan för att tömma mina cystor i bröstet, men till min stora glädje så behövdes det inte göras :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar