måndag 27 juli 2015

Nya farkkun

Vi har haft jätte mycket program på sistone, men roligt sådant!
Vi har varit på grillfest med massvis med vuxna och barn samt träffat Mannens syrra som klättrade flera veckor i Norge. Lite föräldrar på besök och snart kommer kompisen med sina barn på besök. 

Det som var mindre roligt var shoppingresan igår. Att jag kan tycka att det är trist att köpa kläder! Helst av allt fixar jag allt via nätet, men byxor vågar jag inte köpa utan att prova först.

Jag har haft snart i ett år ett par "hemma-mamma-farkkun" (jeans) som jag har på mig alltid när vi är ute. Åker i rutschbana, gungar, sitter i sandlådan och springer runt. Nu är byxorna så slitna att de inte går att lappa mer. Snart har jag mera lappar en byxor kvar :)

Efter att ha svettats och svurit över fel sorts byxor (som oftast klämmer vid vaden) så hittade jag ett par som kom med mig hem!


Sådär lite färdigt smutsiga så ser man inte om jag har sand på baken efter att ha suttit i sandlådan :)


De gamla byxorna kan man förstås inte ge till återvinningen för att de är så sönder. Men jag fick tipset av en kompis att man kan föra textiler till H&M. Sådana textiler som du annars skulle kasta i soptunnan. Jag samlade ihop en kass med söndriga kläder och tyger som jag tänkte föra dit nästa gång. Känns ju lite bättre än att bara slänga bort dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar