söndag 12 juli 2015

Smoothie med bl.a. ananas, jordgubbar och avokado

Vår lilla familj har den tendensen att vakna super tidigt. Så tidigt att man måste äta ibland mellanmål mellan frukost och lunch för att orka.

Idag drack vi smoothies som jag blandade ihop i all hast. 
Det blev den godaste smoothien jag någonsin gjort så jag måste ju skriva upp vad jag blandade i den. Annars finns det ju en risk att man glömmer bort :)


I blendern satt jag:

ca. 2 dl färsk ananas
½ avokado
en näve jordgubbar från frysen (så att smoothien blir kall)
½ banan
ca. ½ - 1 dl naturell yoghurt
lite kallt vatten så att det gick att dricka blandningen

Detta räckte passligt åt två vuxna och ett barn. Fast barnet ropade nog "mera" när hon druckit upp den :)
Eftersom jag använde halva frukter till smoothien så tog vi alla en likadan smoothie till mellan lunch och middag. Så blev jag av med "halvorna".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar