lördag 17 oktober 2015

Biobesök

Igår var jag med Mannen på bio. Vi har inte varit på bio tillsammans på över två år skulle jag tro. 
Vi kollade på The Martian med Matt Damon i huvudrollen.
Filmen var underhållande och jag kan bra rekommendera den!

Jag blev lite chockad över priset, biobiljetten kostar nuförtiden 14 eur/pers. Priset känns ganska saftigt. Fastän man betalar så mycket så visade de reklam i säkert 20 minuter före filmer börjar! Jag räknade att en reklamsnutt gällande en ny ost visades 3 gånger före filmen börjar. Nu börjar jag känna mig som en gnällig tant ;) Tvingas man att titta på reklam i 20 minuter så tycker jag att man behöver betala halva biljettpriset :D

Före bion var vi och äta koreansk mat (första gången för min del).


Mums! Kimchi finns i den lilla skålen.
Ägg och ris passade också bra ihop!

Smulan skulle vara övernatt för första gången hos mummi & vaari, men det lyckades inte så bra. 
De avhämtade henne kl.15 och hade hur trevligt som helst...tills läggdags.
När det var dags att lägga sig så blev hon lessen och övertrött. Till sist grät hon bara och ville klä på sig ytterkläderna och åka hem i bilen. Kl.22 kom barnet hem (vi var som tur hemma före dem) och gick och sova. Lite stressad var hon över upplevelsen så jag tror att vi nästan gång försöker på ett annat sätt. Om mummi & vaari kommer till oss och nattar henne medan vi håller oss borta. Då är miljön i alla fall bekant. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar