måndag 19 oktober 2015

Rosa månaden

Oktober är en månad då bl.a. man kan stöda bröstcancerforskning med att köpa Rosa Bandet produkter. Jag kollade lite vad det finns och man hittar allt från rosa torkställningar till Rosa Bandet ringar (klick). 

På hälsokunskapstimmen i skolan (gymnasiet) kommer jag ihåg när läraren berättade åt oss flickor att var tionde kommer att insjukna i bröstcancer. Huj, vilken tanke. 
Hittade jag rätt info på nätet, så är det nu var åttonde som insjuknar. 

Forskningen går framåt och behandlingarna utvecklas hela tiden.
Jag fotade lite rosa inredningsdetaljer till detta blogginlägg. Jag hittade inte så mycket rosa här hemma, fastän det är en läcker färg.







De sägs att cancern har ökat pga att livslängden har ökat. Kan det verkligen stämma? Alla jag känner (alldeles för många) som har/har haft cancer  är faktiskt bara mellan 30-65 år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar