onsdag 28 oktober 2015

Stickad julgubbe

Min farmor var duktig på att sticka och stickade en hel del leksaker åt mig. 
Tyvärr har jag inte så många kvar, de har kommit bort under åren.

Idag hittade barnet min stickade julgubbe. Gubben skulle genast bäddas ner i docksängen. Han fick t.om. några pussar före han placerades i sängen.



Zzzzz...

En minnesbild dök upp i samband med denna julgubbe. Han har nämligen en ryggväska som var en perfekt ryggväska åt Barbien. 


En sommardag var min Barbiedocka ute på picknick och hade maten och kläderna i sin ryggväska. Mitt i leken kommer grannens hund springande och nappar ryggväskan och springer hem till sig.
Jag rusade efter hunden till grannens gård. Jag var lite rädd för grannen för att han hette Åska i efternamn och var inte så bekant för mig. 
Ryggväskan vann över min rädsla och jag vågade hämta den från gården :) Jag minns ännu också hur rädd jag var då (alldeles i onödan).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar