fredag 2 oktober 2015

Mössor x 3

Jaa-a, jag blev inspirerad av att sticka mössor och blev lite knäpp :)
Jag virkade två stycken mössor och stickade en! På tre dagar, då när barnet sov sin dagssömn. 
Jag hittade bra videon på Youtube på hur man virkar så jag använde den kanalen när jag gjorde mössorna. Mössan som jag stickade gjorde jag efter mönstret som Lindas Lantliga laddade upp på sin blogg (klick)

Nu blev jag av med massor med restgarn. Det betyder väl att det är okej att köpa lite till garn? Hih!


Mössan högst upp på bilden är stickad, de två andra virkade jag.
Mannen for iväg med den till vänster, han tyckte att den passade bättre på honom. Bra så, jag skulle nog inte hinna använda alla tre stycken.

Vilken tur att jag kunde avhämta från bibban en ny intressant bok åt mig som jag var i kö till. Mina stackars ovana sticka-virka fingrar behöver en paus.

2 kommentarer:

  1. Nämen oj vad söt den översta ljusrödbruna mössan är!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, den kommer jag säkert att använda mest :)

      Radera