söndag 10 april 2016

En solig söndag i trädgården

Jag grävde fram grillen och madrassen till vår soffa som står utomhus.
Nu har vi invigt vår terassäsong :) Igår grillade vi höna och idag blev det fisk.
Vi krattade bort fjolårets löv med barnet och räknade sniglar.

Vi har också fått de första blommorna på gården.


Det var knepigt att fota med mobilen när det var så soligt.

Tulpanerna kommer högst antagligen att bli uppätna av antingen sorkarna eller hararna. Får se vem som hinner först (suck). Vi hällde ett medel i sorkhålen som borde hålla dem borta. Det luktade så starkt av tjära och rök att jag hade lust att packa väskan och flytta. Röken kom in i huset och svävade över till grannarna. Jag bad hemskt mycket om ursäkt och de sade att de kan andas via munnen (hups!). 

Härligt med dessa vackra soliga dagar! Vi skall fortsätta den trevliga dagen med kompisarna. Det blir födelsedagskalas. Jag gjorde en burk med granola åt födelsedagsbarnet. Han är sportig av sig så jag gjorde den utan sötningsmedel och blandade i nyttiga bär och nötter. 
Jag har svårt att ge presenter nuförtiden när jag inte själv vill ha någonting. Bäst att ge något man kan äta upp :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar