tisdag 12 april 2016

Nytt i köket

Vi märkte redan en tid sedan att barnet kan öppna och stänga vår bakdörr som finns i köket.
Det var nämligen så att vi skulle snabbt damma av tambursmattan med Mannen ute på gården. Barnet stod bakom fönstret och hejade på oss. Mitt i allt låste hon dörren! Vi hade inga nycklar med oss och vi var tunt klädda i minus grader. Vi skulle bara damma av mattan i 30 sekunder! Man kan alltså inte låsa upp dörren utifrån.

Jag knackade på fönstret och sa att hon skulle ta upp handtaget. Tur att hon fattade vad jag menade och öppnade dörren åt oss. 
Vad lärde vi oss av detta? Gå aldrig ut utan nyckeln. Dessutom skaffade vi äntligen ett säkerhetslås så att hon inte kan rymma. Vår terrassdörr går inte att låsa med nyckel på insidan.


Det är så högt uppe på dörren att hon inte räcks dit, inte ens med stol. 

Igår spenderade jag extra mycket tid i köket för att jag fick lite egentid (Mannen och barnet var och klättra). Jag kokade linssoppa till middag och började riva tapet.
Vi har en tapet som är vit men har ett irriterande mönster. Dessutom är det jobbigt med tapet i köket när det inte går att torka av den så bra. De klottas en hel del hos oss.


Limmet syns nu, men jag tänkte att det får man säkert bort om man slipar och målar.
För att inte göra det till ett jobbigt projekt så river jag tapet i etapper.

Får se när jag blir färdig :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar