onsdag 27 april 2016

Riva tapet

Jag har haft som mål att riva varje dag bort av kökstapeten.
Det har funkkat ganska bra. Alltid när jag tröttnar så slutar jag och fortsätter nästa dag. 

Igår fick jag riva tapet när barnet var hemma. Hon tyckte att det var super skrämmande första gången så jag har bara rivit tapet då hon tagit sin middagslur. Igår som sagt så var hon bara nyfiken och ville hjälpa till. 

Här om dagen så hittade jag ett hål bakom tapeten. Vad konstigt att de bara hade dragit tapet på hålet. Nu får vi skaffa ett lock eller sätta lite mysbelysning i stället.



Jag var säker på att vi skall måla alltsammans vitt. Det är lätt och fräscht. 
Men nu har jag börjat fundera om. Det blev så hiskeligt vitt när jag tog bort av mönstrade tapeten. Vitt tak, vita väggar och vita vitvaror. 

Jag undrar om vi ändå borde måla en färg på väggarna (förstås är ju vit en färg :)). I förra hemmet målade vi vardagsrummet beige och sovrummet tapetserade vi grått. Här får du se (klick) hur det såg ut. Kanske grått skulle vara något. Vi har grått på kakelplattorna ovanför diskbänken.

Får se om jag kan bestämma mig. Hur som helst så måste jag riva massvis med tapet än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar