fredag 22 april 2016

Fredag

Nu är fredag här igen och barnet är för tillfället och leker hos sina morföräldrar. 
Det är skoj när de orkar ha henne flera timmar i sträck så blir hon bättre bekant med dem och vice versa. 
Samtidigt får jag fixat olika ärenden. Idag var jag och tog vaccin mot TBE som fästingar sprider.
Följande dos tar jag om en månad. 

Jag tänkte på min farmor igår när vi var ute med barnet. Hur roligt det skulle ha varit om hon skulle  hunnit få träffa Smulan. De skulle ha gillat varandra!

Jag bodde några somrar hos farmor så vi blev lite bättre bekanta med varandra än vad jag var med mina övriga äldre släktingar.

Det skulle ha varit skoj att åka över till henne och ta med barnet. Äta ärtsoppa med knackorvar i och pannkaka till efterrätt. Det brukade min farmor tillreda. 

Nu när Smulan är så intresserad av kollektivtrafiken så skall vi använda den mycket i sommar.


Barnet traskade raskt över till busshållplatsen och meddelade att hon skall åka till gudmor Liza. 
Det blev inte en bussresa dit denna gång, gudmor är ju på jobb :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar