lördag 30 april 2016

Vappen

Vi har firat vappen på tremanhand i år. 

Men en helt vanlig lördag har det inte varit. För det första så sov vi till kl.07.30, det händer inte så ofta. Alla var pigga och glada. Jag gick ut på en promenad medan Mannen och barnet kollade på nya klättringsmöjligheter här nära oss.

Till lunch blev det lammkorv, köttbullar, potatis och fänkålssill. 


Fänkålssillen är nog en av mina favoriter! Jag skall ladda upp receptet i ett annat blogginlägg.

Till efterrätt stekte vi plättar och åt dem med banan-, och jordgubbsmos.

Efter några glas champpis så blev vi ivriga på att fixa i köket.

Jag krafsade bort tapet och Mannen tog bort vår belysning som finns ovanför arbetsbänken.
Råddigt!


Vi tog bort några skåpluckor och hyllor för att vi tänkte ha en öppen hylla där. För grejer som man ofta använder. Helst skulle jag ha en längre hylla, men det blev för krångligt att riva ner skåpet bredvid.

På kvällen var jag på tumis ute med barnet medan Mannen städade undan kaoset i köket :)


Vi byggde en bro åt katten Mårran.

Alla är på vift någonstans i vårt husbolag. Det var bara vi som var ute, inga andra grannar syntes till. Man hörde enbart fågelkvitter. 
Vilken skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar