lördag 9 april 2016

Resten av semesterveckan

Mannen har varit på semester hela veckan och typiskt nog så fick han feber i torsdags och måste vila resten av veckan.
Som tur var vi alla friska då vi var till Stockholm!

Med barnet har vi sprungit på check-ups i några dagar. Det var tandkontroll i torsdags och öronkontroll i fredags. 

Besöket hos tandläkaren kunde inte ha gått bättre! Barnet satt och gapade och stängde munnen då tandläkaren bad henne göra det. Smulan var hur nöjd som helst, inte det minsta skrämmande. Vi repeterade att man inte får ge sockerprodukter åt barnet och att man skall borsta tänderna morgon och kväll. Jag ger inte sötsaker åt Smulan, MEN grupptrycket finns. Många tycker att vi är orättvisa mot henne när vi inte ger sötsaker (kakor, kex, glass, sylt osv). Sedan är det jobbigt också om man hälsar på kompisar och deras barn får äta t.ex. kaka...då är det jätte svårt att neka det för ens eget barn. Speciellt om alla sitter runt samma bord och tuggar i sig av efterrätten.
Själv har jag försökt på att baka så att jag ersätter det vita sockret med annat (t.ex. banan eller dadel).

På tal om sötsaker så fick jag en intressant present från Japan.


KitKat med smak av grönt te. Det skall bli kul att testa den!

Smulan hade sin första öroninfektion och det kollade vi upp nyss. Som tur var örat fint nu, men läkaren varnade att en infektion kan komma lätt på nytt när hon en gång haft det.

Lite egentid fick jag igår då mina föräldrar kommit hem från Japan och passade Smulan flera timmar. Väldigt uppskattat! :) Jag var och simma och pynjade i trädgården.

Vad skönt med hela veckoslutet framför sig och Mannen ser ut att vara på bättringsvägen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar