torsdag 6 juli 2017

Mini muminkoppar

Vi har hunnit med en hel del denna vecka (sista veckan vi alla är på semester).
Vi var bl.a. på middag hos Mannens gudfar och jag var i matkoma hela hemvägen. Han hade kokat jätte god fisksoppa och gräddat bröd. Till efterrätt blev det jordgubbar med vispgrädde. Där trodde jag att vi hade ätit färdigt, men det blev Ellen Svinhufvudstårta med kex och kaffe. Huh, huh, tur att jag rymdes in i bilen när vi skulle hem :D

Han vet att jag och Smulan gillar mumintroll så han hade fyndat åt oss fina presenter.
Jag fick ytte pytte små muminkoppar.


Dessa kan man hänga i julgranen. Eller dricka mjölk ur (tyckte barnet) fastän man behöver fylla på kopparna åtminstone 10 gånger för att få ihop ett helt glas.

Två följande dagar har vi spenderat på stugan med barnets mor-, och farföräldrar. Jädrans kallt fastän det är juli (ca. 14-15 grader)!. 


Till frukost åt vi jordgubbstårta. Jordgubbstårta kan man väl äta precis när som helst.
Vi hade faktiskt blågröna alger på stranden idag, fastän det inte har varit varmt. 
Kall sommar, men åtminstone har jag det inte tungt som gravid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar