måndag 24 juli 2017

Soffbord av kista

När jag var ca. 17-18 år så fick jag av mina föräldrar till födelsedagspresent en Risto-Matti Ratia kista. I den förvarade jag saker som skulle komma med till mitt egna hem den dagen jag flyttar.

Kistan har flyttat med mig några gånger och nu i detta hem har den varit i sovrummet, framför fönstret. I den har vi förvarat vinter/sommar täcken beroende på årstiden. 

Jag kände att vi behöver mera utrymme i sovrummet nu när där står en spjälsäng och väntar på en bebis. Då kom jag på idén att sätta hjul under och ha den som vardagsrumsbord.


Hjul är ett måste för att jag vill att det skall gå super lätt att städa huset. 

De små hjulen med broms hittade jag på Claes Ohlsson. 


Vi har inte haft soffbord på flera år så det känns lyxigt att kunna slänga upp fötterna på bordet när man kollar på tv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar