onsdag 12 juli 2017

Vecka 37+1

En liten graviditetsuppdatering.

Idag var jag hos rådgivningen och kollade att allt var okej, och det var det. Nästa besök blir om två veckor. Föregående gång tänkte jag svimma när jag låg så länge på rygg, men som tur hände det inte igen. Magen tryckte så hårt att blodflödet till huvudet minskade.


Magen vecka 37+1. Jag tycker att min mage ser precis likadan ut som då när jag väntade Smulan. En stor mage som putar väldigt mycket framåt.


Bild bakifrån.

Jag gillar min mage och har inget emot att vara gravid. Fast jag minns nog känslan efter att Smulan hade kommit till världen, det var härligt att kunna sova på mage igen! 
Ca 3 veckor kvar till den beräknade dagen, men jag njuter som sagt av att vara gravid och har inge skyndsamt att åka in och föda än.
Det som jag verkligen hoppas är att de inte måste startas med oxytocin igen, jag hoppas på en naturlig start. 

Denna gång har jag läst mera om förlossningar än senast och nu känner jag mig lite irriterad över hur dåligt med tips och råd jag fick senast. Ingen tipsade om bra ställningar att ta emot värkarna och jag fick inga alternativ på att föda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar