torsdag 15 februari 2018

Detdär med pojk-, och flickkläder

Jag kollade ifall det skulle finnas vinteroverall på rea åt Smulan i följande storlek.
Så skulle vi ha en färdigt till nästa vinter.
Tanken är då att samma overall skulle gå åt Lillebror. Det innebär att den måste vara av bra kvalitet och hålla till följande barn och en bra färg/mönster som gillas av pojkar och flickar.

Mission impossible!

För det första var det ett yttepytte litet utbud av overaller i storlek 110 cm. För det andra så finns det inga "neutrala mönster". Det är svart och mörkblått eller ljusrött. Eller söker jag helt på fel ställe?
Varför finns det inga med t.ex. glada djur i olika färger eller ränder som inte bara är ljusröda eller blåa. 

Jag gav upp och bestämde mig för att kolla sedan på utbudet i höst, ifall det skulle dyka upp några trevligare modeller :) 

På loppis hittade jag åt Lillebror skor och i butiken blommiga byxor.


Alldeles underbara.

Byxorna är förresten från "flick-avdelningen" i butiken. Varför kategoriserar inte kläder enligt färg och storlek, varför bara åt flickor eller pojkar?

Sådana tankar idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar