torsdag 1 februari 2018

Jaga dammråttor

Jag var med Lillebror till läkaren efter att ha vakat i två dygn. 
Som jag lite oroade mig för så visade det sig att han har öroninfektion så vi fick en antibiotikakur. Äsch, stackars liten!

Efter att han fått sina första doser så väntade jag med spänning på om vi skulle få sova i natt. På kvällen vrålade han igen, men sedan somnade han efter midnatt och sov till kl.7! Som intressant fakta så har Smulan sovit hur bra som helst fastän brorsan har gallskrikit genom natten på andra sidan väggen. Underbart att hon kan sova så bra :)

Eftersom Lillebror sov bättre så fick jag också sova lite bättre och vilken energi jag fick av det!

Solen skiner och dammråttorna virvlar runt.

Jag kände mig som ett mumintroll som vaknat ur vintersömnen och börjar dra bort lakan från möbler.


Jag öppnade sovrumsfönstren och vädrade in kall krispig luft. Slängde ut dynor och täcken, nya lakan på och iväg med alla dammråttor som bodde under sängen.

Härligt att få gå och lägga sig i ett småkallt, rent sovrum!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar