tisdag 6 februari 2018

Snabbfix i tambur

På veckoslutet fixade vi tamburen. Den har fungerat rätt så bra, med ett litet minus.
Vår förvaring av Smulans kläder har varit uppe på hatthyllan. Eftersom hon inte räcks dit så slänger hon alla sina kläder på golvet när hon kommer in. Irriterande, men förståeligt!

Här är en bild på vår tambur och klädförvar (klick) före makeovern. 

Eftersom jag visste var problemet låg så grubblade jag över saken och stund och fick en idé som fungerar. Vi har ett skåp med flera fina lådor som vi har förvarat allt möjligt udda i. Först i tamburen i övre våningen och sedan i vardagsrummet.

Efter att jag redovisat min idé åt Mannen så hämtade han borrmaskin och fixade enligt önskemål.

Vi lyfte hatthyllan högre upp, kapade av stången och fäste den på skåpet.


Nu finns det lådor för barnens mössor, vantar, sockor, halsdukar osv.

Dessutom tycker jag att möblerna passar bra ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar