söndag 25 februari 2018

Tankar om allt möjligt

Under denna vecka har jag inte hunnit uppdatera bloggen så aktivt. 
Mycket har vi gjort och roligt har vi haft. Imorgon har vi ännu en hemmadag och sedan fortsätter vardagen med dagis efter sportlov. 



Smulan var övernatt hos mommo och mofa i fredags och då hann vi med Mannen kolla igenom några avsnitt på serien Bron (säsong 4). Vilken bra serie, en av de bästa jag sett! Jag kommer att sakna den. Jag brukar inte nuförtiden hinna titta på tv, men tid från Bron har jag lyckats fixa :)

Mycket tankar om lycka och saker har jag tänkt på under det senaste året. 
Hur kraven har minskat nu i och med att jag är hemma. Jag känner lycka över alldeles små saker nuförtiden. 
När jag var i arbetslivet och utan barn hade jag mera krav på allt. Skulle jag ut och äta ville jag gärna äta på en bra restaurang. Reste gärna ofta och kollade upp vad där fanns, viktiga sevärdheter osv.
Shoppade lite nu och då för att jag trodde att jag behövde sakerna.

NU, helt andra krav. Jag blir helt i extas av att få sova ordentligt, vilken lyx!  Jag blir lycklig av att får äta på restaurang (utan barn helst), på semestern är jag glad om vi alla är friska. 
Saker/prylar gör mig nuförtiden lite irriterad. Med barn kommer det massvis med saker som flyter runt här hemma. Försöker hitta en plats åt alla saker och sådant vi inte använder så säljer jag bort eller för till återvinning. 
Smulan deltog en dag och gav mig leksaker hon inte bryr sig om. De flyttade in i en låda som vi tog bort från barnens rum. Så tar vi fram dem sedan om det blir ledsamt efter sakerna eller om Lillebror vill kolla på grejerna när han är lite större.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar