söndag 11 februari 2018

Fastlagssöndag

Det där med att sätta grädde och sylt i en bulle tyckte Smulan att lät alldeles tokigt!
Näe, jag vill bara ha en vanlig bulle sa hon. 
Men efter att vi dekorerat både min och Mannens fastlagsbulle så ville hon förstås ha en likadan. 
Mandelmassa gillar jag också, men vi hade ingen hemma och jag orkade inte fixa själv.


Jag bakar alltid bullar med mammas recept, fast jag brukar sätta som extra lite speltmjöl också. Det lyckas alltid. 
Denna på bilden är inte så vacker, men nog god.

Annat som hör till vintern är vintersport.
Min favorit är skidåkning. Det är min och pappas gemensamma hobby, men i lördags skidade jag tillsammans med Mannen i Noux. Vi har inte skidat tillsammans på säkert 5-6 år, men bra orkade han trots den långa pausen.
Vaari tyckte att Smulan också skall ha skidor så de åkte iväg till Kontti och hittade några fina begagnade skidor.


Smulan skidar för första gången.

Hon orkade skida i 30 minuter och åkte av och an. Hon susade ner för en backe också. Första gången landade hon på rumpan och var arg som en bi. Men "sisun" finns i henne och hon skulle åka i backen tills hon hölls på benen ända ner. Jag blev rätt så imponerad.
Det känns som om hon gillar alla sportgrenar som hon hittills har provat på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar