tisdag 13 februari 2018

Katten som älskar papper och tejp

Vi bor i ett rätt så papperslöst hem. Nästan alla räkningar kommer som e-faktura och när vi pysslat med papper så sätter vi allt bort i skåpen tillbaka.

Nu när Smulan närmar sig fyra år så skall vi på ett omfattande rådgivningsbesök. Inför besöket skall föräldrarna fylla i massvis med lappar, ensamma och tillsammans med dagis.
Dessa lappar lämnade jag på bordet för att åtgärdas.


Katten My hann först ta itu med pappersarbetet!
DEN KATTEN! Alltså, hon är så svag för papper. Det bästa är kuvert med papper och tejpkant. Dem hugger hon genast tänderna i. Eftersom vi har så sällan papper så har jag hunnit glömma bort hennes konstiga preferenser.

Det är ju super pinsamt att returnera tuggade tilltufsade papper. Tror de på mig att det var katten? Eller jag som i ilska tuggat på dem? :)

Mannen påminde mig om att samma sak hände senast när vi för några år sedan skulle fylla i samma papper....Jag har också returnerat alldeles drägliga och söndriga intyg på sjukfrånvaro och skattekort (före det blev smidigt att fixa elektroniskt).

Att sådant, ifall jag någon gång måste returnera söndriga papper åt er...det var katten, inte jag :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar