måndag 29 januari 2018

Vilken natt!

Lillebror var inte det minsta lugn i natt. 
Han har fått en tand och är jätte rosslig och snuvig. Dessa två grejer inverkar säkert på hurdan natt vi hade. Ärligt talat så tror jag att han vaknade med en timmes mellanrum. Gnydde och var lessen.

Tursamt nog så åkte Smulan över till mummi och vaari igår. Hon har inte varit hos dem övernatt på åtminstone 6 månader så jag kallar det bra tajming att hon nu sov över! Jag skulle inte ha varit en bra lekkompis åt henne idag. Vi skulle nog bara ha suttit och läst böcker hela dagen har jag på känn.

Veckoslutet gick för övrigt väldigt snabbt, minns knappt vad vi har gjort.
Förstås röstade vi igår och tog 6 månaders bilder av Lillebror. 

Sedan fick Lillebror prova sitta på Stokke utan sin newborn stol.


Han satt rakt och lutade inte åt kanterna när han smakade på avokado och majsbåge. 

Jag försökte ge kvällsgröten åt honom när han satt som "stora barnen", men det blev till inget. Han skulle bara dra i bordduken och svänga på huvudet. 
Till frukosten tog jag tillbaka newborn stolen så att han skulle få i sig mat också :)

Newborn stolen hör definitivt till top 10 inköpen jag gjort åt barnet! Med Smulan hade vi en vanlig sitter och då spenderade hon största tiden på golvet och vi som matade henne måste också sitta på golvet. Med newborn stolen har Lillebror suttit tillsammans med oss runt matbordet sedan han föddes. Som tips är en annan top 10 näsdammsugaren! Nenä-Friida har ingen chans mot den. Jag tror att den är kanske top 1 :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar