söndag 7 januari 2018

Livet är vackert och gott

Tiden bara rusar iväg och jag känner att jag hinner varken ta bilder eller uppdatera bloggen.
Nu tar jag tillfället i akt när Smulan övernattar hos mommo och mofa. Lillebror gick nyss och sova så det är tyst i huset.

Vi städade bort julen i lördags, på trettondagen. 
Kvar lämnade jag stjärnorna i fönstret, för att de är så vackra och lyser fint.


Min amaryllis har blommat hur länge som helst redan men ser strålande ut trots det.
Man kan hänga den upp och ner också. Denna version får man inte vattna så den passar mig riktigt bra :)

Mommo och mofa passade idag Smulan och Lillebror i tre timmar. Det var första gången som Lillebror var utan mig och Mannen. Det hade gått galant, alla var glada när vi kom hem.
Jag och Mannen var på brunch med mina gamla klasskompisar. Det var super skoj att se dem och jag älskar att vara ute och äta med dem. Tyvärr blir det inte så himla ofta av.
Vi skrattade och hade så mycket liv för oss att jag tycker att människorna i bordet bredvid satt mest och tittade på oss. När jag sa det åt Mannen efteråt så sa han att han också märkte det att de sögs med i vår diskussion. Sen låter det ju ganska skoj när vi talar finska och svenska huller om buller, kors och tvärs mellan borden.

Nu skall jag titta på film (En man som heter Ove). Jag minns inte när jag skulle ha sett på en film senast, hoppas att filmen är lika bra som boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar