lördag 20 januari 2018

Städa digitalt

Nu har jag i två veckors tid knappt satt min fot utanför hemmet.
Först var Smulan sjuk och sen fick Mannen en aggressiv virus. De låg turvis däckade i feber. Det har nästan känts som om jag var ensamstående mamma i en veckas tid då Mannen har legat i sängen.
Bra klarar man tydligen av det också, fast lite irriterad kände jag mig när jag missade min simkväll (den enda grejen som är min tid).
Igår var vi på kalas med barnen och idag har vi ett till kalas så nu rör vi oss bland folk igen.

Att vara hemma har sina fördelar faktiskt. Jag har gjort sådant jag annars skulle inte orka ta itu med.

Ett är städa kylskåpet. Jag hade ut alla grejer och skrubbade hyllorna. Samtidigt blev det inventarie och jag hittade några överraskningar. Som t.ex. en senap som gick ut 2010, tjah, det var ju nyligen...eller? :)

En annan grej har varit att gå igenom alla foton jag har sparade på datorn. Detta blev jag tvungen att göra då utrymmet på datorn tog slut.
Jag högg i år 2008 för att då hade jag fotat mest, 5500 bilder!! Jag har raderat foton nu i två dagar och är nere i 3500 bilder för år 2008.

En resa som bidrog till en mängd foton var vår resa till Nya Zeeland.


2008

Då bestämde vi oss för att åka tillbaka dit om 10 år...vilket är i år!
Men jag har hört av flera att stället har förändras mycket på sista tiden och är inte samma ställe som vi besökte. Mycket, mycket mera turister och priserna är skyhöga. 

Det var annat för 10 år sedan. Kanske vi låter bli att resa dit och lever vidare på minnena om hur underbart land det är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar