torsdag 4 januari 2018

Det nya året

Det nya året har börjat bra i vår familj!
Ingen är sjuk (knackar i trä) och jag har fortfarande jullov tillsammans med barnen. Vi har hittat ett ganska bra flow så att alla är nöjda :) Nästa vecka får Smulan gå till dagis igen efter nästan tre veckors paus.

Nyåret firade vi tillsammans med våra goa grannar. Det var ett perfekt nyår för småbarnsfamiljer. Vi åt middag ihop, lekte, åt tårta och var en stund ute och kolla på raketer. Kl. 20:40 var barnen i säng och sov gott trots raketernas oväsen.


Suddiga, lyckliga barn med sina tomtebloss. 

Smulan har blivit extra känslig för ljud så jag skaffade åt henne hörselskydd. Dem hade hon på sig hela kvällen. Hon tog bort dem en stund och då tänkte hon börjar gråta pga smällarna så det var verkligen en bra investering!

I början av veckan var vi en sväng och hälsade på kusin med familj och igår besökte jag och Lillebror rådgivningen. Han är nu 5 månader. Allt väl, han växer, gillar livet och är en glad liten bebis. Nu väger han 7,3 kg och är 67,5 cm lång. 
Jag skall börja ge gröt åt honom imorgon så vi får se vad han tycker om det. Jag skulle börja idag, men av gammal vana så kokade jag min och Smulans gröt i hälften mjölk och hälften vatten så jag kunde inte ge av den åt Lillebror. Imorgon skall jag försöka komma ihåg att koka den bara i vatten. 
Hoppas att han gillar havregrynsgröt lika mycket som vi andra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar