tisdag 23 januari 2018

Trädgårdsdrömmar

När trädgården ligger under ett täcke av snö så är det väl en passlig tid att drömma om blommor, buskar och terrassinredning.

Jag fick till julklapp en trädgårdsbok som jag läser när resten av gänget sover.


Jag gör anteckningar genast när jag får en ny idé.

Vi har en yttepytte liten trädgård, men som tur har vi en jätte fin lekplats på den gemensamma gården. Eftersom det finns en så bra lekplats bara några steg från ytterdörren så bestämde jag att trädgården inte behöver ha lekutrymmen. Bara en gräsplätt mitt i som man kan ha en badbassäng eller picknickfilt på.

Jag har massvis med idéer nu när trädgården är alldeles tom, får se bara hur det blir i praktiken. Vilka växter som trivs ihop och hur man skall bygga upp sidorna mot grannarna så att inte plantorna är för nära staketet, men skulle ändå ge insynsskydd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar