torsdag 25 januari 2018

Mammapilates

Jag och Lillebror anmälde oss till pilates och starten var igår.
Det var ett litet gäng med 7 mammor och sina barn. Åldern på barnen varierade från 3 veckor till ett år. Jag tror att de flesta var i samma ålder som Lillis.

Vilket jobb det var att komma till pilates timmen! Det tar ca. 20  minuter att promenera dit, men igår var vägarna oplogade och det snöade på. Jag drog och släpade på vagnen och var röd som en tomat i fejset. Ingen uppvärmning behövs här inte!

När vi kom till salen kände jag mig genast bekväm (vilket är ovanligt). Det var mysigt och trevligt då vi var så få mammor. Hälften var finlandssvenskar så det kändes extra skoj.

Lillebror kollade på gänget med stora ögon och sedan trivdes han bra på min jumppamatta. Det var ibland något barn som måste äta eller hoppa i famnen och ibland skrek någon. Men eftersom man själv har barn så kändes det inte alls stressigt. Det var egentligen bara skönt för att då behövde man inte oroa sig över att Lillebror ställer till en show :)


Lakritsbebin med dregellappen åt fel håll i nacken. 

Hemma snurrar han runt som en klocka och intresserar sig för allt och alla. 
Tänk, på lördag blir han 6 månader! En alldeles underbar ålder <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar