onsdag 11 april 2018

4-års kontrollerna

Igår hade vi läkarkontrollen för fyra-åringen på rådgivningen.
Läkaren kollade hjärtat, ögonen, magen och pulsen. Allt var bra.
Man fick ta upp saker gällande hälsan och då kom jag ihåg att Smulis får ofta ont i foten. Det har hon haft i flera år från och till. Hon kallar det själv för "tokig fot" och den blir bättre av fotmassage. 

Vi fick remiss till fyssare för att kolla om hon behöver specialsulor eller sånt.  De menade att det inte är växtvärk, som jag har lite trott.

Hon har aldrig gillat att gå, så kanske det kan vara något med foten då.


Helst hoppar, klättrar eller springer hon. Här på bilden gick hon till simhallen i måndags.

En grej hände hos läkaren som tänkte bli pinsam. Smulan har väldigt känsligt luktsinne och när läkaren klämde på magen så kom han nära hennes ansikte. Då svängde hon diskret ansiktet åt sidan och tog med tumme och pekfinger och stängde sin näsa. Jag märkte det och tog snabbt bort hennes hand så att han inte skulle märka. Hemma frågade jag Smulan om hon tyckte att läkaren luktade illa. Det gjorde hon, han hade hemsk parfym sa hon :D

Efter rådgivningen besökte vi bibban och lånade en hel hög med böcker.


Vi passade på och kollade lekhörnan i samma veva. Lillebror försökte gnaga på det mesta. Han är som en liten hundvalp och försöker jämt gnaga på stolsben, bord, leksaker och familjen :) Jag tror att övre tänderna är på kommande.

Han kryper inte än, men igår steg han upp och stå. Han satt i famnen med benen på golvet och så tog han tag i mig och drog sig upp och stå. 
Han överraskade mig eftersom han inte har visat intresse av sådant tidigare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar