lördag 21 april 2018

Hemmatider

Vi hade tur som fick min kusin på besök idag. Hade hon inte kommit så skulle vi nog ha blivit uppätna av dammråttor :) Hon är allergisk för katter så jag körde med dammsugaren ett varv och plockade bort minst 1000 saker som drällde på fel ställe. 
Jag skyller på det fina vädret. Man har verkligen ingen lust att städa. Och vi som har katter (kattsand & päls) borde städa en gång i veckan. Men kanske det gör gott åt motståndskraften att ha lite katthår i maten, munnen och ögonen.

Igår var vi på äventyr till mitt jobb. Jag skrev på att jag fortsätter med vårdledighet efter att min mammaledighet upphör i juli. 
Det känns bra! 

Vår familj behöver i detta skede en förälder heltid med barnen, medan den andra gör karriär. Eftersom jag är gift med en företagare så kan han inte vara så länge borta utan att jobbet skulle börja lida så jag fick äran att vara med barnen. 


Smulan och Lillebror i famppun. 

Det känns skönt att inte behöva fundera på hämtningar och lämningar samt sjuka barn. Det fixas nu behändigt för en tid framåt.

Resan till jobbet som är ca 20 km tog en timme med allmänna transportmedel. Vi tog det som ett äventyr. Barnen tittade nyfiket omkring sig och var bussiga i både buss och metro.

Efter jobbvistelsen somnade Lillebror och vi lekte i parken med Smulan.
Hon härja på så att hon var alldeles svart om händer och ansikte efteråt.


Smulan sprang 20 gånger upp i rutschen. 

Av allt springande blev hon vrålhungrig och åt en halv Subway batong! Huh! Utmattade barn sov hela vägen hem :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar