måndag 16 april 2018

Godaste glassen

Vi hade bruna bananer hemma så jag skar upp dem i bitar och ställde dem i frysen.
Igår kom jag ihåg dem och mixade tre frusna bananer med en påse jordgubbar.


Det blev världens enklaste jordgubbsglass.

Smulan gillade den så mycket att hon sa att det var den godaste glassen hon någonsin ätit.
Hah, kanske vi börjar fixa egen glass i stället för butikens :) Nyttigare blev det ju också förstås!

På tal om gott så var vi på spontanbesök hos våra kompisar igår kväll. Jag har inte sett frun i huset på 2,5 år! Har jag redan sagt att tiden går extra fort hos oss? 
Vi hade så mycket att tala om att vi kom ganska sent hem. Smulan trivdes jätte bra med deras sjuårige son Sisu. Han lärde henne spela pingis och SuperMario. Hon sa efteråt att hon gillade honom väldigt mycket. 

Lite extra varm blev jag när mannen i huset skulle bjuda oss på rulltårta, men när frun hörde det så sa hon bestämt NEJ, kommer Grynbär på besök så skall det vara choklad <3 
Tänk att hon kom ihåg fastän det var så länge sedan som vi (numera) vuxna hängde ihop.

Konstigt hur livet styr ibland, folk som vi tidigare såg hela tiden har svängt in på andra gränder och så hittar man nya. Som tur korsar stigarna lite nu och då så kan man skratta tillsammans igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar