lördag 14 april 2018

Feelgood

Snön smälter i rasande fart och solen värmer så häftigt att jag är lite rödflammig på kinderna.
Det börjar kännas som vår på riktigt!

Smulan ville sova över hos mommo och mofa och det fick hon. Vi åt pizza (Lillebror fick dock omelett) och tog en lång promenad på morgonen före vi hämtade Smulan hem.

Som bonus var jag på massage i eftermiddags. Super skönt, det var några år sedan jag senast var på sportmassage.
Jag har varit stel i ryggen och nacken av allt bärande av bebis, men jag kände att det släppte när jag fick rygg och huvudmassage. Värt varenda slant! Hoppas att huvudvärken försvann med alla öppnade knutar i ryggen.

Vi har varit ute säkert fyra timmar idag. Mest har vi promenerat och Smulan lekt, men lite hann vi pyssla också.

På gården har vi svarta (rostiga) lyktor som lyser upp gården.


I förgrunden en omålad svart och i bakgrunden en jag målat i grönt.

Lite mindre kyrkogårdskänsla och mera glad-trädgårds-lykta-fiilis.
Våren till ära tog Smulan sitt första fästingsvaccin. Det gick bättre än förväntat. Hon kavlade upp ärmen och bad tanten sticka henne! Alltså, vad har hänt? Samma grej på rådgivningen när hon fick stelkramps-, och vattkoppsvaccinet. Hon har förstått att det är bra för henne.

Jag älskar att prata med mina barn och lyssna på fyra-åringen. Idag funderade jag på att föra skorna till skomakaren, pga hål i skon. Smulan funderade en stund och frågade "Om du för skorna till skomakaren så måste du då gå strumpfota hem"? Bra fråga :D


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar