måndag 9 april 2018

Sol och värme

Veckorna springer iväg och nu är vi i måndag.
Min mans syster frågade igår vad vi har gjort och då satt jag och funderade på svaret. Allt och ingenting blev svaret. Vi har full rulle hela tiden, men inte har vi gjort något extra känns det som :)

Vi var igår på söndagsbrunch med Mannens familj. Lillebror och Smulan var också med och fint orkade både två. Lillebror satt och stirrade på folk och gnagade på gurkpinnar (världens bästa mat att hålla honom upptagen). Smulan orkade bra och åt av allt (buffé). 

Äntligen började solen smälta bort av isen och snön på gården!
Vi åt en första ute picknick på bakgården förra veckan.


Katten Mårran följde med.

Det var Smulans idé (och vilken bra idé!). Vi satt alla i vårsolens värme och mumsade på morots-, och gurkpinnar. 

I lördags öppnades också uteklättringssäsongen för Mannens del.


Det var alldeles för blött på berget för att jag skulle ha haft intresse av att klättra.

Det har också blivit lite klädshopping under veckan. Jag trasslade mig in i en butik och där var en fantastisk försäljare som kunde svara på alla mina frågor så jag köpte av henne vårkläder åt Smulan. Dessa kläder kommer hoppeligen att gå åt Lillebror om några år. Det blev ljusblåa, som faktiskt godkändes genast av barnet för att de är "Frozen blå" (Disney filmen). 

Jag hade också i tankarna att köpa åt mig en vårrock av tyg (utan goretex och mikroplaster osv). Det fanns en i Partioaitta som jag provade. MEN det var Mannen som köpte rocken åt sig. Han tyckte den var så bra :) Haha! Jag gillade också rocken, men den fanns bara i svart så jag måste beställa den i efterhand från nätet så att jag skulle få annan färg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar