torsdag 5 april 2018

Kidsens rum

Hu-ah, vilken otrevlig morgon jag hade! 
Jag vaknade med en jätte sjuk käk, kunde knappt öppna munnen. Antagligen hade jag under natten ätit tegelstenar eller alternativt spänt min käk :D Det har inte hänt tidigare och som tur börjar det sakta lätta.

På sistone har jag funderat en hel del på barnrummet. Där bor Smulan för tillfället och tanken är att Lillebror skall flytta in där (förutsatt att han inte behöver äta mera kl.2 på natten). Barnrummet är det minsta rummet så jag har funderat på hur vi skall få två sängar att passa.

Då hittade jag på Pinterest en perfekt idé!


Bild från Pinterest.

Om Smulan skulle sova i en loftsäng så kunde vi få spjälsängen där under. Så hög säng som på bilden hade jag inte tänkt mig och dessutom måste det finnas ordentliga kanter så att inte fyraåringen ramlar ner. Som bonus skulle det vara bra med en våningssäng så att sedan när spjälsängen blir onödig så kan man sätta en till vanlig säng under. 

Vi målade nyligen taket i barnrummet så det är lite fräschare än tidigare. 


Samma gamla gröna färg lämnade vi kvar på väggarna. Jag gillar färgen massor, den heter "gurka" :)
Väggarna målade vi före Smulan flyttade in hos oss.

En ny matta hittade jag på Asko. Smulan har haft min gamla trasmatta (som jag hade som liten i mitt rum). Men den började bli verkligen trasig så det var dags med en ny.


En bilmatta av bomull! Det tog länge att hitta en som jag gillade och som är gjord av bomull (ofta är de någon plastblandning).


Här är det kul att köra med bilar och tåg samt balansera på vägarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar