torsdag 10 oktober 2019

Lastbilar

Full fart mot veckoslut! 
Mannen har gjort långa dagar och imorgon har han middag med jobbkompisarna och kommer antagligen på lördag-sidan hem. Fastän vi har haft ett bra lunk så är det så mycket mera att göra när man är ensam med barnen :)

Denna vecka har det varit boxning, Lillebrors dopdag och Mannens födelsedag. Igår var vi hela gänget hemma i god tid så vi hann en sväng via butiken. Som mål hade vi att köpa ett "vuxen täcke" åt Smulan. Hon har nu barnens modell som är 130 cm lång och nu har den blivit för kort.

Vi hittade en fluffigt skönt täcke och så fick barnen välja åt sig varsitt påslakan med dynvar. Smulan valde Bamse och Lillebror Ryhmä Hau. Det var extra mysigt att lägga sig igår kväll.

Lillebror har gjort igen stora framsteg gällande talet. Han kan också redovisa för vad han har gjort. Att han t.ex. gick i skogen i morse och hittade fina blad.


Här läser han sin favorit bibbabok, en om lastbilar och långtradare. Jag lär mig nytt i samma veva :)
Han har snappat upp märken och kan berätta om det är Volvo, Sisu, Mercedes-Benz eller Scania.

Jag var igår an sväng till hälsocentralen för att kolla upp mina järnvärden. Tyvärr hade de inte tagit de proven när de tog blodproven på mig, så jag fick inte svar på om det var bättre. Jag blev nog ganska besviken. De hade bokat mig på årskontroll (vilken förstås inte är en dålig sak), fastän jag bara ville veta järnet. Dessutom hittade läkaren massor med nya grejer som borde kollas upp så jag blev lite orolig av besöket. Till hemläxa fick jag att i en veckas tid kolla upp blodtrycket, äta fortsättningsvis järn, boka tid för att ta bort födelsemärke (hon tyckte att det såg konstigt ut) och sockerbelastning. Så ni kan säkert förstå att jag inte var helt nöjd...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar